Raar maar waar

okt 16

Net als de rest van de school, heeft ook groep 3 de afgelopen weken gewerkt over het thema ‘Raar maar waar’. In de klas hebben we allerlei opdrachten gedaan. We hebben raketten gebouwd, magneten ontdekt en met technisch lego een draaimolen gemaakt.

In de Kinderboekenweek werd dit nog aangevuld met een gedichten-voorlees-wedstrijd. Verschillende kinderen lazen voor uit het boekje, ‘De Mooievaar’. Grappige dieren gedichtjes, die soms een klein beetje raar zijn.

Ook hebben drie leerlingen mee gedaan met de uitvinderswedstrijd. Jochem maakte een raket, die echt de lucht in ging. Julian heeft een speciale deurmat gemaakt, waarmee je niet stiekem zijn kamer binnen kan komen. Mats Bouman maakte een bijzonder robot.