Verkiezingsmarkt

okt 08

Deze eerste schoolweken staan in het teken van verkiezingen. We zoeken namelijk leden voor de leerlingenraad.
Met de groepen 6, 7 en 8 gaan we iedere week aan de slag met de methode ‘aan jou de keus’.
Na het vormen van partijen hebben we een verkiezingsprogramma geschreven. Waar staat onze partij voor, wat willen we veranderen op school?
Waarom moeten mensen op ons stemmen? Ook hebben we een logo ontworpen en een pakkende slogan bedacht.
Het is u vast wel opgevallen dat overal in de school posters en pamfletten hangen van de partijen.. de strijd om kiezers is begonnen!
Afgelopen vrijdag was de verkiezingsmarkt. Alle partijen mochten zich hier presenteren.
Dit werd op originele wijze en met veel enthousiasme gedaan! Er waren veel lekkernijen en gratis pennen, potloden etc. om kiezers te trekken, ook werd er gebruik gemaakt van bijvoorbeeld een verloting of actie waarbij je de juiste inhoud van een pot met knikkers moest raden.
Deze markt zorgde voor een eerste kennismaking met de partijen. Ging het bij sommige kiezers deze middag vooral om de maaginhoud, volgende week staat de inhoud van het partijprogramma centraal! Dan is er een debat waarin alle lijsttrekkers de standpunten van hun partij zo goed mogelijk proberen te presenteren. Dit debat wordt geleid door een ervaren (oud-)wethouder die alle ins en outs van debatteren weet. Hierover later meer!