Het laatste nieuws uit groep 2

feb 16

De afgelopen weken hebben wij gewerkt over de tandarts. Ook groep 2 had een praktijk in de klas. De assistent(e) van de tandarts noteerde de afspraken en de tandarts deed zijn of haar werk.
De kinderen hebben van alles over de tanden geleerd. Hoe ze heten, hoe je ze goed kunt poetsen en wat ‘goed’ is voor de tanden en wat niet.
Natuurlijk hoorde er ook een nieuwe letter bij, de t van tandenborstel en tandarts.
Afgelopen vrijdag kregen wij bezoek in de klas. Niet van de tandarts, maar van een mevrouw die werkt bij de reinigingsdienst ‘Waardlanden’. Gelukkig wisten de kinderen al goed hoe wij het afval op een goede manier konden scheiden. De chauffeur van de vuilniswagen gaf het startsein met een stevige druk op de claxon. De kinderen van groep 2 gingen vervolgens spontaan aan de slag. Ineens waren er een heleboel vuilnismannen en vrouwen en in een oogwenk was het hele schoolplein schoon.
In de klas hebben wij het afval scheiden nog een keer geoefend. Wat moet er in de papierbak, wat moet er in de groene bak en wat moet er bij de GFT?
Onze nieuwe letter is de a van afval.
A is van appel
ik pak een trap.
Dan kan ik erbij,
dan neem ik een hap.
De komende tijd gaan wij bij alle kinderen weer op huisbezoek. Rest ons nog om iedereen alvast een fijne voorjaarsvakantie te wensen.