Stewardess in de klas

okt 17

Een paar weken geleden zijn we gestart met de kinderboekenweek. Het thema was: “Reis mee”.
We hebben over allerlei vervoersmiddelen gepraat en gewerkt. Rijden, varen en vliegen!
Deze laatste week van het thema werkten we over “de lucht” en vliegen!
Tijd voor een bezoekje van onze eigen stewardess Netty Vonk.
Netty kwam in haar prachtige, blauwe KLM-uniform op school.
De kinderen waren er stil van toen ze binnenkwam met trolley en al!
We maakten in de klas een echte vliegtuigopstelling, met een gangpad. Zo ging Netty alles vertellen over het vliegtuig, wat een stewardess of piloot allemaal doet en dat er ook heel veel grondpersoneel is. De kinderen luisterden ademloos en tijdens wat vragen van de stewardess hadden ze ook hele mooie antwoorden. Zo wist Mattia bijvoorbeeld dat je bekertjes op je oren kunt zetten als je pijn hebt bij de landing en Ruben wist dat je rondjes moet vliegen om het onweer.
De stewardess gaf ook nog een service. We kregen allemaal ranja in ons vliegtuig, terwijl we naar Rome vlogen en een lekker snoepje. Ze reed met de trolley door het gangpad. Net echt!
We hebben enorm genoten. Super bedankt Netty!
De kinderen waren er de dag erna nog vol van!