Zendingsproject

nov 22

Water of Life
Maandag 19 november is er voorlichting gegeven over het zendingsproject waar uw kind elke maandag geld voor meeneemt. Iemand van Compassion is de kinderen komen uitleggen waarvoor het geld wordt gebruikt.
Wereldwijd zijn er miljoenen mensen die geen toegang hebben tot schoon drinkwater. Als kinderen ziek worden door het drinken van besmet water dan heeft dat gevolgen voor hun gezondheid. Daar komt nog bij dat ze dan niet naar school kunnen, dus ook onderwijs missen. Als de ouders van de kinderen ook ziek worden, kan het zelfs gebeuren dat het gezin helemaal geen inkomen heeft.
Daarom verstrekt Compassion Water of Life systemen. Dit is een soort emmer waar water in kan worden gedaan. Vervolgens komt het water door een filter en komt er schoon en veilig drinkwater uit. Het doel van dit systeem is: Schoon en veilig drinkwater voor kinderen en hun families, waardoor hun gezondheid verbetert.
Per stuk kost een systeem € 55. Daarvan kan een familie een leven lang schoon en veilig drinkwater drinken. De systemen worden ingezet in landen waar een structureel gebrek aan schoon en veilig drinkwater is. Daarnaast kunnen de systemen ingezet worden na een ramp waardoor een gebrek aan schoon drinkwater ontstaat. Een voorbeeld daarvan is de cholera uitbraak in Haïti in de zomer van 2012.