Nieuws uit groep 2

mrt 02

Na een week vakantie zijn we weer enthousiast begonnen in de groep. De komende weken werken wij over de POST. Hoe gaat het eigenlijk, wanneer we een brief naar de brievenbus brengen? En waarom plakken wij een postzegel op de brief of kaart?
De kinderen hebben geluisterd naar het prentenboek “ De trouwe dienaar” van Max Velthuys. Koning Leo heeft een belangrijke brief, maar komt die brief wel goed aan? En natuurlijk zijn de kinderen hard aan het werk tijdens de werkles. We maken een posttas, een postbode en nog veel meer.
En bij dit alles hoort natuurlijk een nieuwe letter: De P van postbode, maar ook van Peter, Pipi Langkous en Pompom.
De kappershoek blijft nog even. De kinderen vinden het nog zo leuk om erin te spelen.
Vandaag krijgen de kinderen hun rapport mee naar huis en een plakboek met weer allerlei nieuwe werkjes. Dan kunnen jullie zien hoe hard de kinderen gewerkt hebben.
Tenslotte hebben de kinderen gisteren ook een les volksdansen gehad. Dansen op muziek uit Spanje, China. Wat deden ze goed hun best. En wat hadden wij een plezier met elkaar. Dat kunnen jullie zien op de foto´s. Zie webalbum onder het kopje “foto’s”.