Modeshow

dec 20

Afgelopen donderdag hebben groep 5a + b een modeshow gegeven. De kinderen waren in groepjes verdeeld en moesten voor verschillende soorten weersoorten kleding showen die veilig en onveilig was. Er was zelfs een echte catwalk en een fotograaf. Roel, bedankt hiervoor! We sloten de middag af met een verkeersspel, wie heeft er voorrang op een kruispunt? De kinderen vonden het erg leuk en hiermee hebben we hoofdstuk 2: weer en verkeer afgerond.
Tijdens hoofdstuk 1 hebben we het gehad over school en verkeer. We hebben toen met elkaar gesproken wat er rondom onze school veilig en onveilig is. Hier hebben Nienke en Xanthe het volgende over geschreven:

We hebben het over school en verkeer gehad en we hebben nog een paar tips:
1. Auto’s moeten minder hard rijden.
2. Er moeten meer zebrapaden komen.
3. Er moeten meer borden met overstekende kinderen staan.
Ook hebben we gewerkt over: rechtdoor op dezelfde weg gaat voor. Een fietser gaat rechtdoor op dezelfde weg. De auto gaat linksaf. Wie krijgt er voorrang? Antwoord: de fietser, want die gaat rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.
Meer foto’s zie: https://photos.google.com/share/AF1QipNaMWVOQAyAeDd-sFW4-M7EKIuEHwA84zQpYBLfwR5WrpLfoFCW4EBc7gIk2uMzgQ?key=VExlZFI0MWo3VVpLT1ZTMW1YMzRmZHVKMWFzR3Z3