Nieuwsbrief 40

jul 07

Van de directie

In de allereerste nieuwsbrief van dit schooljaar opende ik met Jesaja 9:5, daar wordt gesproken over de Wonderbare Raadsman. Mooi om te mogen weten dat God onze persoonlijk raadsman wil zijn en we altijd bij hem terecht kunnen. Toen ik dat schreef werd er nog volop gezocht naar een nieuwe directeur. Nu, inmiddels aan het einde van het schooljaar, is het een heel ander verhaal… en schrijf ik dit als directeur met een jaar ervaring. Het was zoeken, vallen en opstaan en toch ben ik ontzettend blij dat ik de stap genomen heb om op deze manier werkzaam te zijn voor de Samen op Weg.

Ik wil u bedanken voor het afgelopen jaar. Voor de complimenten die we als team mochten ontvangen, de feedback, tips en ideeën die met ons gedeeld zijn. Voor alle extra handen binnen en buiten de school (van boeken plastificeren… tot een keer rijden voor een uitje… tot wekelijks komen lezen met kinderen… tot een bord ophangen… tot de school aankleden rondom een thema tot … teveel om op te noemen). Ik vertelde het al even tijdens de medewerkers avond, mooi om terug te horen van ouders van nieuw aangemelde leerlingen dat we in de omgeving bekend staan als een school met veel betrokken ouders en vrijwilligers. Het mooie is dat de nieuwe ouders ook al vroegen waarin ze iets zouden kunnen betekenen. Fijn!

Over nieuwe leerlingen gesproken, volgend schooljaar mogen we 3 nieuwe leerlingen welkom heten in groep 5, Demi de Jong (is inmiddels al verhuisd van Goudriaan naar Hoornaar), Shennah van Wieringen (komt over vanuit de school in Schelluinen) en Micha Suiker (verhuist binnenkort naar Giessenburg). We hopen dat jullie snel jullie draai vinden bij ons op school.
Julian Breek (huidige groep 4) heeft afscheid genomen en zal zijn schoolloopbaan voortzetten op de Leonardoschool in Dordrecht. We wensen je veel plezier en succes op je nieuwe school!

Woensdag hebben we met elkaar de kinderen van groep 8 uitgezwaaid, we wensen ze al het goede voor het VO!

Verder kunnen we terugkijken op een hele gezellige en actieve donderdag waarbij we juf Inge Aanen haar jubileum mochten vieren. Na aankomst was het tijd voor het toezingen van juf Inge, een cakeje versieren en opeten en vervolgens actief aan de slag. Natuurlijk mochten de broodjes met knakworst niet ontbreken en hebben we de dag gezamenlijk afgesloten met een breakdance optreden voor juf Inge.

Vandaag zeggen we als team ook een aantal collega’s gedag. Juf Wilma, als onderwijsassistent verbonden aan onze school. We bedanken haar voor haar inzet de afgelopen anderhalf jaar. Juf Paula zal een aantal uur van haar overnemen. Juf Ranka zeggen we dank voor het invullen van het verlof van juf Agnes. Juf Hanneke heeft haar 4de jaar stage afgerond. Fijn dat jullie alle drie een (nieuwe) baan hebben mogen vinden.
Daarnaast zeggen we ook juf Femke (1ste jaar student) gedag en wensen haar veel succes op haar volgende stageschool.

Dan wil ik u als laatste, mede namens het hele team, een fijne tijd wensen tijdens de zomervakantie en hopen we elkaar op maandag 21 augustus weer te ontmoeten.

Lezen met BOUW stimuleert leesontwikkeling

Vorig jaar zijn wij gestart met het leesprogramma BOUW. Dit programma is voor kinderen bij wie de leesontwikkeling traag op gang komt/ is gekomen. BOUW heeft 550 lessen waarbij eerst letters (klanken) worden aangeboden en daarna woorden. Het leuke van BOUW is dat de leerlingen die hiervoor in aanmerking komen begeleid worden door een leerling uit de bovenbouw. De tutoren gaan 3 keer per week een kwartier lang aan de slag met BOUW. De tutoren doen dit met veel enthousiasme. Ze geven ook feedback aan de kinderen zodat de leesontwikkeling wordt gestimuleerd. We hebben afscheid genomen van 4 tutoren uit groep 8. De leerlingen van groep 8 hebben hiervoor een certificaat ontvangen. Volgend jaar zullen de desbetreffende kinderen dus met een nieuwe tutor aan de slag gaan tot ze het programma af hebben gesloten. Het is mooi om te zien hoe effectief BOUW wordt ingezet, maar dat dit ook zo goed door de tutoren wordt opgepakt!

Van de biebmoeders

Een tip voor vermaak tijdens de autoreis naar de vakantiebestemming: neem een luisterboek mee.
Denkt u ook aan de app Vakantiebieb? Daar zijn gratis boeken te downloaden, ook voor volwassenen.
Tevens zijn we op zoek naar iemand die op dinsdagmiddag het team van vrijwilligers wil versterken in de bibliotheek.
U kunt zich opgeven via administratie@cbssamenopweg.nl. Wilt u eerst meer informatie, dan kunt u zich wenden tot de “biebmoeders”.

Website

Er is een fotoalbum van het afscheid van juf Hanneke en van het jubileum van juf Inge. Bij groep 3 is een filmpje over een jaar in groep 3.

Data om te onthouden

7 juli alle leerlingen vrij vanaf 12.00 uur, begin zomervakantie