GIPS

apr 03

Afgelopen vrijdag 31 maart had groep 6 het jaarlijkse G.I.P.S. project: Gehandicapten Informatie Pakket Scholen. Het was weer een groot succes! De middag begon met het voorstellen van onze gasten. Twee personen hadden geen handicap, maar twee andere personen wel. Beide meneren hadden een lichamelijke handicap, waardoor zij moeilijk konden lopen.
Vervolgens hebben de leerlingen allerlei spellen gespeeld, waarmee zij zich bewust werden hoe het is om te leven met een handicap. De middag sloot af met filmpjes en uitleg over het leven met een visuele handicap en een auditieve handicap.

De leerlingen zijn ontzettend enthousiast geweest over de activiteiten. We hebben alles mogen vragen over het leven met een handicap. We snappen het iets beter en hebben er meer begrip voor.

Een album vindt u onder “foto’s” op de website.