Drie gebeurtenissen in één.

jul 07

Het laatste nieuwsberichtje van groep 3 is al weer even geleden. In dit bericht drie gebeurtenissen in één. (Foto’s staan in een album op de website)

Verjaardag:
Op woensdag 18 mei hadden wij een feestje in de klas. De juffen vierden hun verjaardag en daarom kwamen de kinderen verkleed naar school. Iedereen had zijn of haar best gedaan om zichzelf zo mooi, stoer of gek mogelijk aan te kleden. De dag was gevuld met knutselen, een film kijken, cadeautjes en een verrassing. Als verrassing hebben we aan het einde van de morgen met elkaar pannenkoeken gegeten.

De koperen knop:
Op donderdagmorgen 23 juni hebben we een bezoek gebracht aan de koperen knop. We hebben een rondleiding gehad door het museum en de werkplaatsen. Zittend in de huiskamer leerden we hoe de rijke dames naar de kerk gingen. In de werkplaats van de smid hebben we geholpen met het smeden van haken. Het was een geslaagde excursie.

Mercy ships:
Mede dankzij de goede presentatie van Julian hebben we veel geld ingezameld voor Mercy ships. Verschillende kinderen hebben in hun vrije tijd geld ingezameld. Er is gecollecteerd of er werden koekjes verkocht. Uiteindelijk hebben we meer dan €100,- ingezameld. Super goed gedaan!