Groep 1 op schoolreis

mei 23

Maandag 15 mei zijn we met alle kinderen van groep 1, de juffen en enkele moeder op schoolreis geweest.

We zijn met de auto ’s morgens vroeg vertrokken naar boerderij “Het Achterhuis” in Leerdam.

Boerin Jose wachtte ons al op!

Maar waar was toch boer Jan?

Nou, aan het maaien in het weiland met een grote tractor!

Hij zou er rond de middag weer zijn!

Met z’n allen begonnen we in de kantine met lekkere limonade en een zakje chips!

Na de uitleg van boerin Jose gingen we allemaal de boerderij ontdekken.

We zagen heel veel jonge dieren! Kalfjes, geitjes, konijntjes, cavia’s….

Ook liep er een hele mooie pauw rond die heel vaak zijn prachtige veren liet zien.

Met een boekje bij de hand konden kinderen bij ieder dier ook opdrachten maken!

Gelukkig waren er ook heel veel skelters. De kinderen vonden het heerlijk om even over het boerenpad te crossen.

En ja hoor…daar kwam boer Jan aan in z’n tractor. Klaar met maaien.

Alle kinderen mochten even in zijn tractor zitten!

Na de lunch….frietjes met een frikadel…gingen we verder met oud-Hollandse spelletjes: touwtrekken, was ophangen, kruiwagenrace, maar ook lekker een potje voetballen. Daarna hadden alle kinderen een lekker waterijsje verdiend!

Moe maar voldaan zijn we weer de auto’s ingestapt. Een paar kinderen wilden heel graag op de boerderij blijven logeren, maar ja…dat is wellicht iets voor de vaders en moeders 😉.

Hartelijk dank aan Jan en Jose en alle ouders die hebben gereden!